Puknuce cijevi u podu?
(prestaro za odgovor)
Wawa
2012-02-18 16:26:31 UTC
Stambena zgrada, cini mi se da je pukla cijev u podu - ona za grijanje,
dakle zatvoreni sistem. Pokusavam, naci susjede ispod mene ali stan je
prazan vec par mjeseci, cuo sam da su negdje odselili pa ne mogu provjeriti
gdje curi - kod mene na parketima se jos ne kuzi.

Zna li netko da li holding, odnosno stambena pricuva, pokriva troskove
popravka u ovom slucaju? Znaci cijevi idu ispod parketa. Ako ne meni, onda
barem njima ispod.

Hvala
Bla
2012-02-21 15:09:35 UTC
Post by Wawa
[...]
naravno da pokriva .. jel to izvedbeno stanje
kako je originalno bilo ili je netko mijenjao
trase cijevi i stavljao ih u pod?

pricuva sigurno pokriva ako su originalno te
cijevi u podu
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2012-02-21 15:21:57 UTC
Post by Bla
Post by Wawa
[...]
Prièuva to ne pokriva. Cijevi centralnog grijanja u ovom sluèaju su interna
instalacija stana. Prièuva pokriva zajednièke dijelove zgrade, konstrukciju,
ureðaje, instalacije itd. Jebi al tak je ..
Bla
2012-02-21 16:10:13 UTC
Post by eLaCiD
Prièuva to ne pokriva. Cijevi centralnog grijanja u ovom sluèaju su interna
instalacija stana. Prièuva pokriva zajednièke dijelove zgrade, konstrukciju,
ureðaje, instalacije itd. Jebi al tak je ..
da, ako je centralno tvoje, ali ako je na
toplanu, onda itekako pokriva .. to sam u
prijasnjem postu zaboravio napisati :))
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2012-02-21 17:56:37 UTC
Post by Bla
Post by eLaCiD
[...]
Nema tu kaj moje tvoje njegovo i toplana :)
Sve kaj je ajmo reæi u "gabaritima" tvog stana je tvoja briga.
Izuzetak je eventualno brojilo struje, plina itd. kaj je u vlasni¹tvu
elektre ili plinare. Ustvari tvoje je al ga mora¹ "prebaciti" u njihovo
vlasni¹tvo radi odrŸavanja.
I to je to .. gadno al istinito :)
Bla
2012-02-22 16:58:50 UTC
Post by eLaCiD
[...]
varas se .. sve sta je u zidu ide na teret
pricuve .. npr. krepa ti odvodna cijev od
kupaone npr. .. sve to ide na pricuvu, a
ovdje je jedino pitanje da li je on stavio
cijevi od centralnog u pod ili je to tako
bilo izvedbeno stanje 1977. nakon sta je
industrogradnja predala stanove :)
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2012-02-23 06:56:31 UTC
Post by Bla
Post by eLaCiD
[...]
Ajmo ovak.. ima¹ objekt.. na objektu si zajedno sa ostalima suvlasnik, na
svom stanu si etaŸni vlasnik. Prièuva je namijenjena za odrŸavanje
konstrukcije, zajednièkih dijelova i ureðaja objekta.
©to se tièe instalacija zajednièki dio objekta su iskljuèivo kolektorske ili
distribucione vertikale napr vodovod, kanalizacija, struja itd., u ovom
sluèaju instalacije centalnog grijanja. Ono kaj se odvaja od vertikale i
odlazi u tvoj stan moŸe se raèunat pod zajednièko do tlocrtnog gabarita tvog
stana koji je definiran nacrtom elaboratom etaŸiranja.
U sluèaju centralnog grijanja na toplanu ili zajednièki kotlovnicu objekta
isto ima¹ vertikalu, dolaznu i odlaznu koja ide kroz sve stanove. Onaj dio
cijevi koji se odvaja od vertikale je tvoj i zajednièka prièuva nema s tim
ni¹ta.
Ovo kaj je opisano s tim cijevima ispod poda, to se nikad nije izvodilo u
sluèaju toplane i zajednièke kotlovnice zgrade nego samo u sluèaju kad je
bilo izvedeno etaŸno centralno grijanje, a s time prièuva nema ba¹ ni¹ta.
Ako bi to i¹lo na teret prièuve onda bi po istoj logici mogao popravljati
el. instalaciju u zidu ili stropu do izvoda rasvjete ili utiènice.
Bla
2012-02-23 07:35:20 UTC
Post by eLaCiD
[...]
pa da .. zajednicki dijelovi, treba vidjeti
sta spada pod to, ali zaboravljas da ako se
radi o izvedbenom originalnom stanju i ako
se radi o toplani, to je sve pod pricuvom,
jer struja i plin npr. su zajednicki samo
do brojila, a kod centralnog na toplanu je
cijela instalacija "kucna", pa tako ce sve
ici na pricuvu i u slucaju da ti npr. pukne
radijator jer je sve "zajednicko"

sa druge strane i meni je malo cudno da bi
instalacija u podu bila pod centralnim, pa
je to vjerojatno samostalno netko ugradio,
no nikad se ne zna koliko je tog dana na
gradilistu cuge popijeno ;)

btw .. ne znam da li znas, ali i prozori u
stanu su "zajednicki dijelovi", isto kao i
fasada npr.
signatjur nije moja furka ;)
Igor Batinic
2012-02-23 10:30:19 UTC
Pozdrav svima...
Post by Bla
Post by eLaCiD
Ovo kaj je opisano s tim cijevima ispod poda, to se nikad nije izvodilo u
slučaju toplane i zajedničke kotlovnice zgrade nego samo u slučaju
kad je
Post by Bla
Post by eLaCiD
bilo izvedeno etažno centralno grijanje, a s time pričuva nema baš
ništa.
Post by Bla
Post by eLaCiD
Ako bi to išlo na teret pričuve onda bi po istoj logici mogao
popravljati
Post by Bla
Post by eLaCiD
el. instalaciju u zidu ili stropu do izvoda rasvjete ili utičnice.
pa da .. zajednicki dijelovi, treba vidjeti
sta spada pod to,
Sve to mora biti definirano medjuvlasnickim ugovorom prema ZVDSP, osim
stavaka koji su zakonom definirane kao zajednicke.

Uzivajte,

Iggy
Bla
2012-02-23 11:31:23 UTC
Post by Igor Batinic
Sve to mora biti definirano medjuvlasnickim ugovorom prema ZVDSP, osim
stavaka koji su zakonom definirane kao zajednicke.
tocno, da

iako ja mislim da po zakonu gledano
centralno grijanje bi bilo odmah vec
uracunato u zajednicke dijelove jer
se ne radi o nadogradnji ako bi se
radilo o kucnoj kotlovnici ili da
je grijanje na toplanu
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2012-02-23 17:40:54 UTC
Post by Bla
Post by eLaCiD
[...]
U varijangti etaŸnog centralnog grijanja razvod instalacije u podu (ispod
parketa) je standardno.
U varijanti spajanja na zajednièku kotlovnicu ili toplanu nije se nikad
izvodilo iz tehnièkih razloga izvedbe.
Post by Bla
btw .. ne znam da li znas, ali i prozori u
stanu su "zajednicki dijelovi", isto kao i
fasada npr.
Prozori na stanu nisu zajednièki dijelovi zgrade.. sad ak ti ima¹ neku novu
definiciju i argument volio bih to èuti :)
Bla
2012-02-24 07:52:26 UTC
Post by eLaCiD
[...]
da, to imas pravo, al nikad se ne
zna sta je kome palo na pamet :)

zamisli ono npr. zaprudje gdje su
oni blokovi od vibrobetona, nemos
to probit ni sa plazma katerom, a
ono cijevi u podu :)))))))) srecom
za vrijeme juge nadzor je ponekad
i obavio svoj posao, bez obzira na
rakijanje ;)
Post by eLaCiD
Prozori na stanu nisu zajednièki dijelovi zgrade.. sad ak ti ima¹ neku novu
definiciju i argument volio bih to èuti :)
jesu :) .. kao i rolete i vrata

sam sta to ekipa ne kuzi, pa uredno
rasturaju svoje dizajne najjeftinije
pvc stolarije, zatvaraju lodje ili
balkone itd. .. ukratno devastacija
samotakva, grad izgleda ko cerga, a
nista se od toga ne bi smjelo raditi
bez 100% suglasnosti svih suvlasnika,
a o mijenjanju izgleda zgrade tek da
ne pricam, to uopce nije dozvoljeno
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2012-02-24 19:06:08 UTC
Post by eLaCiD
Prozori na stanu nisu zajednièki dijelovi zgrade.. sad ak ti ima¹ neku novu
definiciju i argument volio bih to èuti :)
jesu :) .. kao i rolete i vrata
Eto ovo si ba¹ fino argumentirao i razjasnio.. ajmo dalje ..
Post by Bla
[...]
A ovo je kaj? Elaboriranje gornjeg argumenta kak su prozori zajednièki
dijelovi zgrade? :)
Bla
2012-02-27 08:34:10 UTC
Post by eLaCiD
Post by Bla
jesu :) .. kao i rolete i vrata
Eto ovo si ba¹ fino argumentirao i razjasnio.. ajmo dalje ..
hehe :)

pa evo ovako .. uzmi medjuvlasnicki ugovor
koji bi trebao biti ako ne kod tebe onda
kod predstavnika suvlasnika, pa vidi, ako
naravno zivis u zgradi .. i tamo su ti svi
zajednicki dijelovi pobrojani .. a evo ti
i link na sadrzaj zajednickih dijelova:

http://www.stambenizg.hr/index.php?currentScreen=showCategory&CATEGORY_ID=30&ARTICLE_ID=25
to je elaboriranje kolika smo prcija od
grada i drzave uopce i da su te osnovne
stvari mnogima nepoznate
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2012-02-27 14:32:48 UTC
Post by Bla
Post by eLaCiD
Post by Bla
[...]
Svaka èast..:) samo majstore to kaj si ti ovdje na linku dal, to ne pije
vodu ni pod razno jer je to neèija proizvoljna konstatacija.. to bi ti ili
ja isto tak mogli napravit doo za odrŸavanje zgrada pa nadrobit kaj nam pa¹e
unutra i onda reæi da je to tak.
Dobro eto da se ja na kraju i sloŸim s time, jer uzmimo da je to
"elaborirano" sa tim linkom. Kak bi onda to i¹lo, to sa prozorima, kad bi ja
recimo polupal staklo na prozoru onak jer sam ga malo s laktom kad sam htel
Ÿeni pri¹arafit jednu, a ona se zmakla... jer to isto ide onda iz prièuve..
ili kad mi treba farbanje prozora ili nove rolete jer su stare oti¹le vrit
jer ih je neki blesan z moje familije.. onu gurtnu tak potegnul Ÿivotinjski
da je mam nekaj gore puklo, a roleta sa spizdila dole i odvalila prozorsku
klupicu... jer to onda te rolete i klupica isto ide na prièuvu ili kak? :)
Daj mi reci prosim te al hitno jel mi se prozori doma, nakon svega ovog, a i
rolete, èine nekak skroz neodgovarajuæi i neprimjerni situaciji.. to treba
mijenjat.... al samo na prièuvu.. drukèije nikak. :)
Bla
2012-02-28 12:33:14 UTC
Post by eLaCiD
[...]
velkam tu pravna drzava :)

evo kad si bas navalio, dao sam si truda

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/266663.html

a sta se tice promjene prozora, pa ak ti
suvlasnici potpisu, nemas beda, mozes si
i pvc stavit il alu internorm stolariju
jos bolje, cca cetveruko skuplju od pvca,
kad je vec na pricuvu, da se ne stedi :))
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2012-02-28 15:06:59 UTC
Post by Bla
[...]
Jebote ... daj truda jo¹ malo .. vidi jel ima negde kaj o parketima, i za
keramiku .. e da ak bi bilo jo¹ kaj i za kupaonu.. ono da ne moram jebavat
svako malo susede neg da im puknem kompletnu listu .. :))
Bla
2012-02-29 09:48:27 UTC
Post by eLaCiD
Jebote ... daj truda jo¹ malo .. vidi jel ima negde kaj o parketima, i za
keramiku .. e da ak bi bilo jo¹ kaj i za kupaonu.. ono da ne moram jebavat
svako malo susede neg da im puknem kompletnu listu .. :))
rokni dve tri kasikare u stanu i trazi da
se iz osiguranja postavi sve moguce, vrata
da su obzidana benkovackim kamenom i tako :)
signatjur nije moja furka ;)
Goran Marinić
2012-03-04 18:33:09 UTC
Post by Bla
[...]
Vodi samo računa da je ovo što si pokazao primjer međuvlasničkog ugovora
koji navodi zajedničke dijelove koje on pokriva što nije uvijek isto u
svakom ugovoru te vrste i da bi se tu moglo tražiti tumačenje Zakona o
vlasništvu koji je pisan vrlo općenito u nekim pogledima (makar bi ono
što si rekao za prozore, lođe i balkone i čega se valjda nitko* ne
pridržava trebalo biti jasno).

* Znam za slučaj gdje su htjeli cijelom ulazu s puno stanova i stanara
zamijeniti prozore iz pričuve, ali je to išlo po liniji predstavnika
suvlasnika koji je strah i trepet penzionera i koji je htio postaviti
antenu na zgradu na svoju ruku pa onda dignuti kredit i svima zamijeniti
prozore uz - to nitko ne sumnja - dobru proviziju. Dok se principijelno
slažem s idejom i istovremeno je automatski odbijam zbog muljatora,
stvar je pala prije svega zbog osobe koja je srala zato što mrzi metode
dotočnoga i djelomično zato što je sama zamijenila prozore par godina
ranije.
Bla
2012-03-05 16:37:14 UTC
Vodi samo raèuna da je ovo ¹to si pokazao primjer meðuvlasnièkog ugovora
koji navodi zajednièke dijelove koje on pokriva ¹to nije uvijek isto u
svakom ugovoru te vrste i da bi se tu moglo traŸiti tumaèenje Zakona o
vlasni¹tvu koji je pisan vrlo opæenito u nekim pogledima (makar bi ono
¹to si rekao za prozore, loðe i balkone i èega se valjda nitko* ne
pridrŸava trebalo biti jasno).
znam da u zakonu o vlasnistvu itd. uopce
nista nije definirano, ali sam nasao sve
definirano ovdje:

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/266663.html
* Znam za sluèaj gdje su htjeli cijelom ulazu s puno stanova i stanara
zamijeniti prozore iz prièuve, ali je to i¹lo po liniji predstavnika
suvlasnika koji je strah i trepet penzionera i koji je htio postaviti
antenu na zgradu na svoju ruku pa onda dignuti kredit i svima zamijeniti
prozore uz - to nitko ne sumnja - dobru proviziju. Dok se principijelno
slaŸem s idejom i istovremeno je automatski odbijam zbog muljatora,
stvar je pala prije svega zbog osobe koja je srala zato ¹to mrzi metode
dotoènoga i djelomièno zato ¹to je sama zamijenila prozore par godina
ranije.
to je hvalevrijedan pokusaj .. steta da
svemu mora kumovati olmajti "provizija",
ali opet bi se dalo to rijesiti da se
zatrazila ponuda itd. .. pa da se vide
cijene od vise ponudjaca, neovisno od
dogovora predstavnika muljatora .. i da
se posao povjeri kvalitetnoj firmi, a
ne nekom sibicaru koji slaze stolariju
u garazi na nekoj izraubanoj masini

u svakom slucaju bi se na taj nacin to
i trebalo raditi, sigurno se nigdje u
civiliziranom svijetu ne dozvoljava da
si svatko mijenja stolariju kakvu hoce
i kad hoce, a najzalosnije je da se po
gradu uredjuju fasade, da bi onda nakon
par mjeseci jedan debil razbio sve jer
evo bas sad ide ugradjivati stolariju,
a o zatvaranjima lodja i balkona da ne
pricam kakva je to tek devastacija
signatjur nije moja furka ;)
Goran Marinić
2012-03-05 22:13:37 UTC
Post by Bla
znam da u zakonu o vlasnistvu itd. uopce
nista nije definirano, ali sam nasao sve
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/266663.html
Znam, ali fora je u početku 3. članka: "Ako suvlasnici zgrade
meðuvlasnièkim ugovorom ne urede drukèije". Dakle, suvlasnici se mogu
npr. odreći vlasništva nad vodovodnim instalacijama u stanu pa da im ih
pričuva plaća, ali to onda znači i natezanje s ostalima da odobre...
Post by Bla
[...]
Iz idealne perspektive svakako i jest...
Tu se apsolutno slažem.